26 Eylül 2014 Cuma

Bütün işlerimde Allah’a tevekkül ediyorum.


Enes radıyallahu anhden: Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle demiştir: "Kim evinden çıkarken:
"Bismillahi tevekkeltü alallah vela havle vela kuvvete illa billah" okur ise;...

Hasen hadistir. Ebu Davud rivayetinde, "Şeytan; doğru yolu bulan, Allah'ın kendisine hidayet ettiği ve kötülükten korunan bir adama ne yapabilirsin, der" ilavesi vardır. Ebu Davud, Ebeb, 5059; Tirmizi, Daavat, 3426.

"Bismillah, Allah'a güvendim, O'ndan başka gerçek güç ve kuvvet sahibi yoktur, derse kendisine, bu sana yeter, korundun ve doğru yolu buldun, denir ve şeytan ondan uzaklaşır."
Yıllar yılı evvel öğrendiğim bu dua ile evimin kapısını kilitlerken, 
Geceleri uykuya dalmadan önce,
Sabahları çocuklarımı Allah'a emanet edip kapıyı kilitlerken okuduğum dua dır...
Ezberimde hafızamda kazılı olan tek dua belki...
Mahalleme geçen yıl taşındığımda, herkes, aile efradım ve çevrem tekin olmadığını, hırsızlıkların kol gezdiği bir mahalle olduğunu söyledi... Evi çok sevmiştim, ağaçların altında, kamuflaj, yemyeşil bir balkon, konfor, unuttuğumuz mahalle havası,... Biz mutluyduk sizin anlayacağınız... Ama maalesef böyle bir durum vardı... Öyle ki; apartman komşularım dairelerine alarm taktırmışlardı.. Önceleri tedirgin oldum.. Alarm taktırmak için bir kaç firmayla görüştüm. Fahiş ücretler istediler bütçeme göre... Sonra Allah'a sığındım... 
Tek Alarmım bu dua idi..
Birbuçuk yıl oldu çok şükür Rabbime, kilitlemeyi unuttuğum zamanlar bile bir omuzluk kapımı ve pencerelerimi, çocuklarımı sağ ve herşeyimi yerli yerinde buldum....
"Bismillahi tevekkeltü alallah vela havle vela kuvvete illa billah"

“Allah’ın ism-i şerifini zikrederek evimden çıkıyorum. 
Bütün işlerimde Allah’a tevekkül ediyorum. 
Allah’ım, doğru yoldan sapmaktan, başkalarını saptırmaktan; hataya düşmekten, başkalarını da düşürmekten; haksızlık etmekten, haksızlığa uğramaktan; hürmetsizlik ve cahillik etmekten, yahut bunlara maruz kalmaktan sana sığınırım.”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder